Lidé jako my

13. července 2015 v 13:25 | Anie |  Články na téma týdne
Po přečtení článků na toto téma mě zamrazilo. "Uprchlíci tady nemají co dělat". TEČKA.
Žádné odůvodnění, žádné argumenty pro a proti. Nic, jenom věta, která křičí pryč s nimi !
Lidé, kteří o sobě tvrdí, že jsou tolerantní vůči ostatním, se za každou cenu snaží bojovat proti těm, kteří tu hledají svůj domov.


Z jedné strany si říkáme, že mají jinou kulturu a k nám prostě nezapadnou. Stěžujeme si, protože dostávají peníze, zatímco nám nikdo nepomáhá. Říkáme, že náš stát okrádají. Přitom pravda je úplně jiná. Ztrátu více než 900 miliard ročně představují předražené státní zakázky a daňové úniky, nikoliv příspěvky pro uprchlíky, Romy nebo sociálně slabé. Bojíme se islamizace. Máme totiž živě v paměti útok na Charlie Hebdo. Organizujeme protesty. Říkáme, že pomáhání uprchlíkům je vlastizrada.

Já jsem věřící, a proto si myslím, že pokud neposkytneme těm lidem pomoc, je to zrada Boha. Jsou to stejní lidé jako my. Umírají, trpí. Mají hlad a jejich životy zničila válka. Možná, že mi někdo řekne, že si za to můžou sami. To není pravda. I kdybyste mi dali za pravdu, můžete tvrdit, že i když si za to nemůžou, nemůžeme za to ani my, a proto by nás měli nechat na pokoji. Jen málo lidí si uvědomuje, že Česko se zapojuje do válek a také je členem mezinárodních organizací, které jsou součástí dlouhé spirály vedoucí k dnešním konfliktům.

Odsuzujeme uprchlíky, ale ani na chvíli se nezamýšlíme nad tím, co bychom my dělali na jejich místě. Asi nikdo by s rodinou nečekal na smrt uprostřed války, ale pokud by měl možnost, utíkal by. Jsme lidé stejní jako oni. Možná, že máme jinou kulturu, víru, ale doopravdy jsme všichni ze stejného masa a kostí. Všichni máme pocity, umíme milovat i nenávidět. Všichni se můžeme dostat do problémů a pak rádi uvítáme někoho, kdo nám nabídne pomoc.

Vůbec si neumíme představit bolest a utrpení těch lidí. Možná, že jsou mezi nimi "ti špatní", ale nebudeme si lhát, i mezi námi jsou. Ale jsou tam také ti, kteří upřímně prosí o pomoc.
Zkusím vám dát příklad na zamýšlení. Představte si, že vidíte potápějící se loď. Víte, že na lodi jsou dva vrazi a dalších dvacet slušných lidí. Nevíte však, kdo je vrah. Máte možnost ty lidi zachránit. Uděláte to, i když víte, že mezi nimi jsou "ti zlí" nebo necháte zemřít dvacet nevinných lidí ?

Nikdy se nedozvíme, co je správné. Všechno má své dobré i špatné stránky. Tak je to i s uprchlíky. Z jedné strany se jich můžeme bát z druhé je můžeme milovat. Protože srdci člověk neporučí.
Já nevěřím na to, že všichni jsou stejní. Nesnáším předsudky a budu proti nim bojovat !
Každý člověk má právo na život. Jednou jsme vstoupili do Evropské Unie s rozhodnutím otevřít hranice. Myslím si, že bychom měli udělat to samé i v našem životě. Otevřít se na ostatní lidi a nejdřív se je snažit poznat a teprve pak odsuzovat.

Evropa vymírá. Přibývá starších lidí a za chvíli budou chybět lidé v produktivním věku. Uprchlíci nám mohou pomoct a přispět svojí práci. Jen jim musíme dát šanci.

Otázkou ovšem zůstává, zda všem. Myslím si, že bychom měli vybírat lidi, kteří nám můžou něčím přispět, a také matky z dětmi. To, že většinou bereme muže, se mi nelíbí. Navrhla bych také jiné formy pomoci. Třeba finanční příspěvky apod.
Těžko vyjádřím svůj názor, protože jak jsem již dříve psala všechno má své dobré i špatné stránky. Z jedné strany se také bojím, že úplně změní náš dosavadní život, ale z druhé mi nepřijde správné jen přihlížet.



Anie
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Sasha Sasha | Web | 13. července 2015 v 13:31 | Reagovat

veľmi pekny članok, asi prvy krat čo tu vidim nejaky akceptujuci članok o imigrantoch... pekne

2 Zuzana Zuzana | Web | 13. července 2015 v 13:34 | Reagovat

AHoj :) máš moc pekný a zaujímavý blog :):):)  Mimochodom na tomto blogu -> www.zosvetaslavy.blog.cz prebieha súťaž o "Naj Blog" :) Možeš sa zapojiť ak chceš. Budem veľmi rada. Ak nie tak nevadí :-)

3 wendyxix wendyxix | 13. července 2015 v 17:54 | Reagovat

Ahojky máš nádherný blog a já jsem se tě chtěla zeptat tedy(pokud ti to nevadí) jestli mi dáš hlas o nejkrásnější blog. Je to na http://zosvetaslavy.blog.cz/1507/sutaz-o-naj-blog
Byla bych ti moc vděčná a kdybys chtěla dala bych to taky hlas:) můj blog
http://wendyxix.blog.cz/
Promiň jestli ti to na tvé stránce vadí nechci ti to tu nějak spamovat nebo tak něco
Předem dík Wendy

4 Lillen Blake Lillen Blake | Web | 14. července 2015 v 10:27 | Reagovat

Celé tohle téma je velmi složité.
Já sama za sebe musím říct, že jsem asi ta "špatná" a uprchlíky tu moc nechci... tedy...

KŘESŤANY (případně jezídy, atd.) - beze všech pochyb, ať jsem přijdou, žijí s námi - klidně. Věřím, že by to šlo, nemám výhrady.

S tím islámem celkově je to horší.
(Vím, že je to zlý to takhle škatulkovat).
Jenže pořád přemýšlím nad tím, proč muslimové nejdou do krajiny, kde je jim to kulturně a etnicky bližší - do afrických a asijských zemí, kde válka není. Je tam podobný způsob života, zxvykli by si líp...
... a pak si bohužel taky myslím, že když si je vezmeme všechny přímo sem, tak akorát zhoršíme situaci.
Myslím si, že nejsme schopni postarat se ani o své chudé - lidi bez domova, matky s dětmi v azylových domovech, o staré a opuštěné lidi - a chceme další lidi, o které se budeme muset starat?

Nechci na světě války, žádné války! A rozhodně netvrdím, že si za to ti lidé mohou sami.
Ale nemyslím si, že ta válka je tak veliká, aby kvůli ní museli (mnozí) cestovat přes dva kontinenty.

By the way, uprchlíky ze Sýrie - okay, ale nějak mi hlava nebere, proč sem utíkají Alžířani a Tunisané - tam je taky nějaká válka? Že jsem o žádné neslyšela...

+ mě zaráží, že na většině videjí je vidět muže - ne ženy a děti. Proč?
Ženy a děti - ANO, ženy a děti nemají ve válce co dělat (případně i staří a nemocní)...

Řešila bych to jinak. Řešila bych to humanitárními tábory a pomocí v Africe nebo v Asii, finanční pomocí...
... já jen uvažuju (snažím se) uvažovat pragmaticky a střízlivě. Myslím si, že se prostě o ty uprchlíky nezvládneme postarat...

Jak už jsem řekla - křesťany, jezídy, židy, případně ateisty - ano. S muslimy obezřetně. Vím, že nejsou všichni stejní, ale opravdu nechápu, proč si nehledají zemi jim kulturně bližší.

Tak se na mě prosím nezlob za mé názory - ono tohle téma uprchlictví je stejně strašně složité, moje názory, abych je dokázala víc zkompletovat, by vydaly na román...

... já bych brala uprchlíky - všechny! Ale bojím se narůstající kriminality, chudoby, i rasismu - čím víc se o přijetí uprchlíků debatuje, tím víc se společnost radikalizuje - nejdřív proti romům a uprchlíkům, pak přijdou i pogromy na židy, na vietnamce a číňany... a v neposlední řadě... já chci vyznávat svoji víru... a bojím se hrozby toho, že ztratím svá práva.

Netvrdím, že všichni jsou stejní... jen jsem prostě obezřetná. A vidím v tom přijímání spíš zápory... (I když jsem teď nechutně praktická a pragmatická)...

5 Anie Anie | Web | 14. července 2015 v 11:21 | Reagovat

[2]:[3]: Holky,kdybyste se alespoň vyjádřily k článku, tak beru ale tohle. Díky, že mám hezký blog, ale pokud si nepřečtete ani jeden můj článek tak mi takové věci nepište. Díky

[4]: Lillen chápu tvůj názor a taky si nejsem jistá, že bychom měli brát všechny. Chtěla jsem to jen napsat z jiného úhlu pohledu. Vlastně vyprovokovaly mě k tomu články jiných blogerů. Když asi čtyři články, které jsem četla po sobě vypadaly asi takhle: uprchlíci jsou hrozní nechci je tu. Každý má svůj názor a měl by ho umět odůvodnit. Proč je tady nechceme píšou všichni, proto jsem se rozhodla, že napíšu článek z jiné strany a zkusím najít nějaké kladné stránky.

6 Lillen Blake Lillen Blake | 14. července 2015 v 11:46 | Reagovat

[5]: V tom případě chápu a schvaluju. :-)  :-)  
Vím, že sobeckost hýbe světem... :-(

7 Erunis Erunis | Web | 14. července 2015 v 14:31 | Reagovat

Asi s tebou souhlasím.
Kdyby u nás byla válka - což je v budoucnu klidně možné - taky by spoustu z nás určitě chtěla utéct. V minulosti se taky spousta lidí snažilo od nás dostat do Ameriky, kde pak žili. A my teď odmítáme pomoct zase jiným? Cožpak to taky nejsou lidi? Nejsou mezi nimi snad děti, ženy, staří lidé, otcové rodin, kteří chtějí své rodiny jen dostat do bezpečí? Samozřejmě že jsou mezi nimi i lidé kteří zakládají radikální skupiny, které pak ohrožují evropany... vlastně jsme i kvůli takovým skupinám vybírali letní dovolenou k moři, tak abychom se jim vyhnuli (nejeli jsme do Itálie, Španělska ani do Řecka ad., ale do Chorvatska.) A když jsem si pak večer u moře sedla na útesy (teda... byly to útesy? :D ) a viděla to rozbouřené otevřené moře... jak naráží do skal... pomyslela jsem si, kolik uprchlíků právě teď pociťuje strach a kolik se jich v moři topí po pádu z přecpaných chatrných loděk.
Za mě, jako silně věřícího člověka, je důležité pomoct lidem, kteří to potřebují bez ohledu na jejich víru, rasu, národnost nebo kulturu. Rozšiřování islámu... to už je zase jiná otázka. :)

8 Robka Robka | Web | 14. července 2015 v 19:42 | Reagovat

Ano, jsou to lidé jako my. Taky mně dost vadí články plné nenávisti a výkřiků proti, i když si na druhou stranu uvědomuji, že realita není černobílá a jednoduchá. Tato situace je bohužel důsledek celosvětové politiky a zbrojení (na čemž se podílí i naše republika), Islámský stát se neustále rozšiřuje (což mi nejde na rozum, protože pokud by opravdu byla snaha je zničit, muselo by se to dávno podařit) a lidé ztrácejí své domovy. Tady v Evropě jich zdaleka není tolik, ale takové Turecko, Libanon a Jordánsko hostí na svých územích několik milionů uprchlíků hlavně ze Sýrie. Ti lidé se budou chtít vrátit, ale musí mít kam. V Africe jsou také uprchlické tábory, jenže je problém, že v těch zemích se nedodržují základní lidská práva a tak hrozí nejen nemoci a hlad, ale také mučení, bití a znásilňování. Nedivím se, že lidé utíkají a riskují životy, utrácí své jmění na cestě do Evropy. Nedivím se ani tomu, že nechtějí zůstávat kupříkladu u nás. Ono kdyby si člověk mohl vybrat, tak určitě půjde někam, kde má krajany, rodinu, případně i lepší podmínky. U nás je žádost o azyl poměrně složité řízení, uprchlíci tu po dobu jednoho roku nemůžou legálně pracovat, což jim taky poměrně komplikuje situaci.
Další věcí je rozdílná mentalita a kulturní prostředí těch lidí. My tu na ně nahlížíme jako na zvířata, v lepším případě jako na pologramotné chudáky. Ale většina z nich  pochází ze středních vrstev a má nějaké vzdělání. Nejsou to ti nejchudší, kteří si cestu nemohou dovolit. Proto by se taky měla řešit situace přímo v zemích, z nichž prchají, ale to je běh na dlouhou trať.
Je to hodně složité téma, taky jsem na něj psala článek a taky jsem se setkala s převážně negativními reakcemi. Podle mého to plyne hlavně z neznalosti a obav, ne ze zloby a nenávisti. Chybí nám nezkreslené informace a taky zkušenosti. Vlastně tady téměř žádné uprchlíky nemáme, ale chováme se, jakoby nás tu ohrožovali na životě.

9 Victoria Victoria | Web | 19. července 2015 v 21:50 | Reagovat

Úvaha je dost dobrá - jednoduše napsané, správná argumentace.
Souhlasím s tím, že my, lidé, bychom si měli navzájem pomáhat. Jsou to jenom obyčejní lidé, kteří nás potřebují.
Kdybych viděla vyhladovělé dítě, určitě bych neřešila, jaké národnosti je.
Jenže ten kulturní rozdíl je opravdu obrovský. Jejich zákony jsou úplně jiné - tam když někdo něco ukradne, nemají problém s tím, že by dotyčného zastřelili. Muži se chovají k ženám úplně jinak. Nechci škatulkovat - lidé jsou různí.
Souhlasím s tím, abychom pomohli uprchlíkům, ale muselo by se zajistit, aby respektovali naše zákony a řídili se jimi. Je to ale složité téma - za mě tedy ano, postarejme se o uprchlíky, zároveň ale neodsuzuji ty, kteří je odmítají.

10 Majka Majka | 2. září 2015 v 17:27 | Reagovat

Já se k uprchlíkům stavím odmítavě, protože o Islámu něco vím.To náboženství je skutečně nebezpečné. Četla jsem Korán a...abych pravdu řekla je to kniha která od první až do poslední stránky odporuje naší ústavě. Napsal to snad psychopac.(Mimochodem, Prorok byl pedofil-viz jeho žena Assia) Nechápu, proč ta kniha není zakázaná stejně jako je zakázán Mein Kampf. Jsou na stejné úrovni. Ne-li horší. Korán navíc ještě nabádá k bití žen!(Původně Ne-Muslimskou ženu prý má muž bít měně než Muslimskou, aby ji neodradil od Islámu) A tvrdí, že žena má poloviční hodnotu co muž.
Imámové i Korán hlásají, že Muslim by se nikdy neměl řídit a dodržovat zákony ne-Muslimské země! Proboha, jak toto může někdo říkat! Takový člověk patři, jak se říká, do chládku.

Přečtěte si Korán a pochopíte...
Neexistují umírnění Muslimové. Ti tzv. umírnění jsou z hlediska Islámu špatní Muslimové a bude s nimi zatočeno stejně jako s Křesťany, Židy a Ateisty.

Pak se trochu podívejte do historie a zjistěte si co Muslimové udělali a dělají v Indii, na co "dojela" Perská říše, na co Bizanc, starý Egypt...

Jejich kultura si nevysvětluje naši vstřícnost a toleranci jako ctnost, ale jako slabost! Slabost, podle nich, nezasluhuje žádný respekt ani život.

Víte, jaký je jejich argument pro nesvéprávnost žen? Jsou příliš laskavé a pečující, proto nemohou být nechány rozhodovat o svém vlastním životě. Je Vám to už jasné? Co je to za kulturu, která se dívá na laskavost takto! Na světě nebyla žádná jiná, snad jen Sparťané, která by se na věci dívala takto! :-(  :-(  :-(  :-(

11 Anie Anie | Web | 2. září 2015 v 20:22 | Reagovat

[10]: Děkuji za komentář. Korán jsem nečetla, ale zase jsem četla Bibli a věřím, že naším úkolem je pomoct a vzít alespoň ty ženy s dětmi. Spravedlnost a tresty nechávám Bohu.Já nevím, co je správné a nikdy neuvidím do duše ani do srdce nikomu z nich. Pořádně znám jen jednoho muslima a je to opravu slušný člověk, proto věřím, že všichni nejsou stejní. A možná právě proto někteří potřebují utéct...Nechci tady nikoho obhajovat, ale ani se nechci stavět proti nim.

12 Veronika Veronika | 10. září 2015 v 14:23 | Reagovat

Tenhle článek si zaslouží být publikován co nejvíce. Jdu ho dát na FB. Málokdo má takový názor na uprchlíky.
Ti, co jsou tak vehementně proti tomu, aby se uprchlíci přijímali, nechť si vzpomenou, že naši lidé utíkali před komunismem, a není tomu tak moc dávno, a to ani nebyla válka!!! A nechť si také uvědomí, že ve stejné pozici se můžeme časem ocitnout i my. Do Ruska to od nás není tak daleko...co když nás Putin bude chtít zase získat, jako tomu bylo dřív? A Ukrajina bývala kdysi náš soused, je to jen přes jeden stát! Nebo si Kim vzpomene, že povede válku proti Západu - a myslíte, že my unikneme? Asi těžko... Ale je to o tom přísloví, že sytý hladovému nevěří, a proto si my, kteří máme to nesmírné štěstí žít v zemi, kde je demokracie a válku jsme tu nepoznali 70 let, myslíme, že kdovíjak to pro ty, kteří takové štěstí neměli, není snadné, opustit všechno, co vybudovali, a utéct, abych si zachránila holý život. Kdo z Vás by chtěl riskovat tak nebezpečnou cestu? To není nějaké dobrodružství, z kterého se můžete vrátit do klidné vlasti, k plnému talíři a čisté posteli, to je boj o život!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama